Semcon-koncernen omsätter cirka 1,8 miljarder kronor och har verksamhet på fler än 30 platser i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina och Norge. Vi är organiserade i två affärsområden: Engineering & Digital Services och Product Information.
Semcons huvudsakliga affär bygger på tre flexibla leveransbjudanden med möjlighet att binda samman vår expertis runt om i världen – och ger kunden den lösning som passar bäst för situationen:
- Managed services: Semcon tar ett helhetsansvar för en definierad funktion avsedd att leverera tjänster och produkter, till exempel produktinformation. Vi övertar kundens process inom området och driver i regel arbetet från våra kontor. Kunderna får tillgång till den senaste kunskapen inom området och ökar samtidigt sin flexibilitet och kostnadskontroll.
- Lösningsbaserade leveranser: Semcon tar omfattande ansvar för helt projekt eller delar av det, leveransen består av ett specificerat resultat. I projekt där Semcon tar ansvar för en delprocess handlar det om att förbättra eller utveckla delar av en produkt, anläggning eller tjänst för våra kunder. I de fall Semcon tar ett helhetsåtagande ansvarar vi för hela projektprocessen från planering till färdig leverans.
- Konsult-på-plats: Semcon tillhandahåller specialister inom olika områden. Vi arbetar integrerat i våra kunders organisationer och bidrar med kunskap som förstärker kundernas kapacitet.
– Källa Semcon